Značaj sistematskih pregleda u očuvanju zdravlja

• pregled

• “Mudro izaberite Vaš put do zdravlja“

Prevencija bolesti predstavlja skup svih aktivnosti koje se sprovode kako bi se na vreme sprečila pojava bolesti, rano otkrila predispozicija za neko oboljenje i na vreme primenilo odgovarajućelečenje.

Sistematski pregledi se baš zato i savetuju radi prevencije bolesti, kako bi se uz pomoć raznih laboratorijskih analiza, dijagnostičkih metoda i kliničkih pregleda na vreme prepoznali rani znaci i simptomi oboljenja i blagovremeno primenila adekvatna terapija.U zavisnosti od zdravstvenog stanja, porodične anamneze, životnih navika i potreba, osnovni sistematski pregled se može proširivati dodatnim pregledima.

Sistematski pregledi podrazumevaju redovno kontrolisanje zdravstvenog stanja a primenjuju se najčešće jednom godišnje. Svetska zdravstvena organizacija preporučuje da se  u sklopu osnovnog sistematskog pregleda obavezno urade kompletne laboratorijske analize, pregled interniste sa EKG-om, spirometrija, ultrazvučni pregled abdomena, kompletan ginekološki pregled. Takođe, od izuzetne važnosti za rast i razvoj deteta je i pregled fizijatra kojim se na vreme mogu uočiti odstupanja psihomotornog razvoja i stimulativnim i korektivnim vežbama za kičmuprevazići problemi lošeg držanja tela.

Značaj sitematskog pregleda je jako veliki jer se nekim rutinskim analizima ijednostavnim pregledima mogu otkriti predispozicije i rizici za teške bolesti. Dobro je poznato da su karcinom debelog creva i dojke sve češća pojava u našem društvu. Osnovne laboratorijske analize poput ispitivanja prisustva krvi u stolici, gastroenterološki pregled, manuelni pregled i ultrazvuk dojki umnogome mogu doprineti ranom otkrivanju ovih bolesti i naravno pravovremenom adekvatnom lečenju.